Hascevher yeni üretim hattını devreye soktu

KASİAD dergisi (01 Ocak 2003)

Paslanmaz çelik mutfak eşyalarında 1992 yılından beri faaliyet gösteren Hascevher firması, Haziran 2003'te başladığı yeni yatırımını tamamlayarak yeni fabrikasında yeni üretim hattını devreye soktu. Kahramanmaraş Organize Sanayi bölgesinde bulunan yeni fabrika binası 95 bin metrekarelik arazide 17 bin metrekaresi kapalı olmak üzere inşa edilmiş ve günlük üretim kapasitesi 24 bin adet tencere.

Önceleri bakır ve alüminyum'dan mutfak eşyaları imalatı ile uğraştıklarını belirten Hascevher Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Hüseyin Dinçer, ilk yıllarda bölgeye hitap ettiklerini ancak şimdi dünyanın dört bir tarafına ihracat yaptıklarını ifade etti. 2001 yılından itibaren yeniden yapılanma içerisine girdiklerini hatırlatan Dinçer, bu olayı "Hascevher'de bir Rönesans devri" olarak nitelendiriyor. Dinçer, "Ürün yelpazemizi artırdık, yurtdışı fuarlara katılarak kendimizi ve ürünlerimizi insanlara anlatmaya çalıştık. Şu an üretimimizin yüzde 80'den fazlasını ihraç etmekteyiz. Kalitemiz ve hizmetimizle kendimizi kanıtladık ve müşteri portföyümüzle beraber ürün çeşitliliğimizi daha da artırdık. Ancak müşterilerimize daha iyi ve daha hızlı servis verebilmek için geçen yıl Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi'nde yeni bir yatırıma başladık. Şu an üretim kapasitemiz günde 10 bin adet tencere, ancak yeni fabrikamızda bu adedi günde 24 bin adede çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

Dinçer konuşmasını şöyle sürdürdü: "Sürekli ihracatı düşündüğümüz için önümüze hep Çin tehdidini getiriyorlar. Ancak biz Çin'den çekinmiyoruz. Zira öyle bir düşüncemiz ve kaygımız olsa şu anki mevcut yatırımımıza başlamazdık. Biz Avrupa, Asya ve Afrika'nın tam ortasında bulunan bir coğrafyada yaşıyoruz. Bunun bizim için bir avantaj olduğunu düşünüyoruz ve bunu iyi kullanmamız gerektiğine inanıyoruz."

Tek bir hedeflerinin olduğunu anlatan Dinçer, "O da yaptığımız işi en iyi şekilde yapmak ve en iyi olmak. Başka bir hedefimiz yok. Marka olayına gelince, biz zaten bir markayız. Markalaşmak bir kavram ve biz kavramlar kargaşasına girmeyi pek sevmiyoruz. Ben marka'dan şu anlamı çıkarıyorum: "Marka, söz vermek ve sözünü tutmaktır." Önce söz vereceksin, sonra sözünü tutacaksın. Müşterin sana güvenecek, bilecek ki sen söz dediğin zaman o iş olacak. Kalitene güvenecek, çünkü söz verdiğin kalitede malı yapacaksın" 


BASIN BÜLTENLERİNE GERİ DÖN